Ako bolo na XII. Kynologickom dni v Jaklovciach

05.07.2010 10:30

Cez víkend sme agilitily v Jaklovciach na 4. ročníku Jaklovských agility pretekoch, ktoré posudzovali už tradične Iveta a Roman Lukáčovci. Počas oboch dní nám prialo počasie, nálada bola super i vďaka sprievodným podujatiam kynologického dňa, takže sme sa mali výborne.

Náš víkend sa začal vlastne už v piatok poobede keď sme sa vybrali do Jakloviec v predstihu. Cestu ani nejdem popisovať či rozoberať, nakoľko sa v Levoči odohrávala Mariánska púť, kde zrejme všetkým zúčastneným podavali nejaké energetické nápoje či vyhlásili súťaž kto prvý niekoho ušliape, pretože tak to vyzeralo pri nastupovaní do autobusu. Po tomto priam nervy drásajúcom úvode našej cesty sme ale šťastne dorazili do SNV, kde nám chvíľku meškal vlak, ale napokon dorazil a my sme sa mohli vybrať na cestu do Margecan odkiaľ sme opäť pokračovali busom ( našťastie takmer prázdnym) až na miesto určenia, čiže do Jakloviec. Hneď ako som sa zložila u Liptákovcov som sa vybrala na cvičák kde prebiehali v plnom prúde prípravy na kynologický deň, grilovali sa krídelka a hrala hudba. 

V sobotu po otvorení kynologického dňa sa preteky začali otvoreným behom agility, ktoré nám postavil Roman. Parkúr bol pekný a až na nejaké tie chybičky sme ho zabehli celkom pekne. To už ale neplatilo o Ivetkinej skúške na ktorej sme sa vďaka mojej zbytočnej a hlúpej chybe diskli. Sobotu nám ukončil jumpingový beh tiež v podaní Ivetky Lukáčovej, ktorý sme zabehli s dvomi chybami za zhodené tyčky. Ako každý rok panovala na Kynologickom dni super nálada, ktorú umocňovalo množstvo sprievodných podujatí nie len pre deti, výborný guľáš i večerná diskotéka.

Biffiak sa veľmi snažil a dokázal to aj v nedeľu. Tú nám otvoril Romanov jumpingový beh, ktorý bol teda vyslovene jumpingový, pretože sa skladal len so skokových prekážok, čiže bez tunelov a slalomu. Bol to krásny parkúr, behavý, ktorý sme bravúrne zvládli až kým som sa predčasne nezačala tešiť a vískať načo sa Biff na mňa pri prekonávaní poslednej skočky kukol a zhodil laťku, takže napokon predsa tá jedna chyba sa tam vlúdila :D Roman nám staval aj skúškový parkúr a veru že ten ostane v mojej pamäti asi nadosmrti, pretože práve jemu vďačíme za postup do kategórie A3. S Biffom sme ho zvládli čisto a veľmi pekne, teda až na to zvláštne prekonanie kladiny, kedy som sa Biffovi postavila do cesty načo zareagoval akýmsi zaľahnutím a zošmyknutím sa po papuli až k mojím nohám :) Výsledkom ale bola tretia čistá skúška a teda možnosť prestúpiť do LA3. Ako posledný sa behal open agility, kde sme sa s Biffom nie celkom rozumeli a tak sme sa aj diskli, čo mi bolo ľúto, pretože predošlé otvorené behy sme zvládli celkom pekne. Ale nič to zato že je blato s dobrým pocitom a riadne unavení sme sa pobalili, rozlúčili a šli domov :D

Kopec fotiek ala Martin Lipták :) TU

Fotky od Zmorka FotoHD TU